تماس تلفنی با بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران
انتخاب زبان :
Phone call to the Central Veterinary Hospital
Select language
Central Veterinary Hospital of Tehran

گزارش وضعیت خرس مصدوم جاده چالوس (امید البرز)

امروز و با گذشت ۸۸ روز از حادثه تصادف این خرس با خودرو شاهد برگزاری مراسم خاتمه روند درمانی آن بودیم. این حیوان ارزشمند در مورخه ۶/۸/۹۶ حوالی ساعت ۳ صبح با یک خودرو تصادف نمود در حدود ساعت ۶ صبح دکتر مرادی و دکتر درگی بر بالین او حاضر و جهت اقدامات درمانی به بیمارستان  دامپزشکی مرکزی منتقل نمودند، این حیوان به دلیل ضربه مغزی ناشی از تصادف حدود ۴۸ ساعت را با سطح هوشیاری بسیار پایین پشت سر گذاشت و پس از بهبودی نسبی فاقد هرگونه حس در اندامهای حرکتی سمت چپ بدن خود بود و قادر به وزن گیری روی آنها نبود.
بروزرسانی 13, بهمن 1402
فهرست مطالب
بروزرسانی 13, بهمن 1402

گزارش وضعیت خرس مصدوم جاده چالوس (امید البرز)

امروز و با گذشت ۸۸ روز از حادثه تصادف این خرس با خودرو شاهد برگزاری مراسم خاتمه روند درمانی آن بودیم.

این حیوان ارزشمند در مورخه ۶/۸/۹۶ حوالی ساعت ۳ صبح با یک خودرو تصادف نمود در حدود ساعت ۶ صبح دکتر مرادی و دکتر درگی بر بالین او حاضر و جهت اقدامات درمانی به بیمارستان  دامپزشکی مرکزی منتقل نمودند، این حیوان به دلیل ضربه مغزی ناشی از تصادف حدود ۴۸ ساعت را با سطح هوشیاری بسیار پایین پشت سر گذاشت و پس از بهبودی نسبی فاقد هرگونه حس در اندامهای حرکتی سمت چپ بدن خود بود و قادر به وزن گیری روی آنها نبود.

در روز دهم پس از سانحه و پس از بیهوش نمودن حیوان یک زخم نکروزه که بدلیل آسیب به عروق پوست در اثر ضربه خودرو ایجاد شده بود نمایان شد که به تنهایی می توانست منجر به مرگ حیوان گردد.

این زخم وسیع هفته ای دو بار شستشو،ضد عفونی، پاکسازی و پانسمان می شد تا از عفونت جلوگیری به عمل آید، طی این مدت ۱۶ بار عملیات بیهوش نمودن حیوان و بازگرداندن آن از بیهوشی انجام پذیرفت که با توجه به عارضه مغزی کاری بسیار دشوار و نفس گیر بود. امروز بسیار خوشحالیم که اعلام نماییم این حیوان ارزشمند فلجی ناشی از خونریزی مغزی در اندامهای حرکتی را به طور کامل پشت سر گذاشته، زخم وسیعش درمان شده و قادر است به طور کامل و صحیح از تمامی اندامهای خود استفاده نماید

یک امتیاز ثبت کنید
no post select

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *