تماس تلفنی با بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران
انتخاب زبان :
Phone call to the Central Veterinary Hospital
Select language
Central Veterinary Hospital of Tehran

بخش جراحی و هوشبری بیمارستان دامپزشکی

بیمارستان دامپزشکی مرکزی

بیمارستان دامپزشکی مرکزی با بهره گیری از جراحان حاذق و اتاق عمل مجهز ، قادر به انجام کلیه جراحی های بافت نرم و بافت سخت می باشد. کلیه اعمال جراحی انجام شده در این مرکز با حضور متخصص بیهوشی و با بهره گیری از دستگاه بیهوشی استنشاقی انجام میگیرد. پاره ای از جراحی هایی که به صورت روزمره در این مرکز درمانی ارائه می شود به شرح ذیل می باشند.
  • جراحی های سرطان
  • جراحی های مفاصل
  • جراحی های قفسه صدری
  • جراحی های ارتوپدی
  • جراحی های انتخابی
  • جراحی های دستگاه ادراری تناسلی
  • جراحی های دستگاه گوارش
  • جراحی های تخصصی چشم
  • جراحی دهان و دندان
  • جراحی های غدد
  • جراحی های پوست
  • جراحی های کانال گوش
بخش جراحی و هوشبری بیمارستان دامپزشکی

بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران

دکتر امید مرادی متخصص جراحی و بیهوشی از دانشگاه تهران
دکتر کیوان خجسته متخصص جراحی و بیهوشی از دانشگاه شیراز
دکتر امیر بخشی دکترای حرفه ای دامپزشکی از دانشگاه کرج
دکتر حسین نجف زاده متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه دامپزشکی از دانشگاه شیراز

در بسیاری مواقع تنها راه نجات بیمار، جراحی است. از این رو حساسیت بسیار بالایی بر روی این بخش وجود دارد زیرا جان عضوی از یک خانواده مستقیما به دستان یک جراح سپرده می شود. پرسنل بخش جراحی و اتاق عمل بیمارستان مرکزی تهران با درک اهمیت این مطلب مهم تمامی تلاش خود را در جهت بازگرداندن آرامش به خانواده شما به کار خواهند بست. علاوه بر نیروهای زبده، باتجربه و توانمندی که در این بخش به فعالیت روزانه می پردازند، تلاش قابل توجهی گردیده تا امکانات ضروری برای انجام جراحی ها با کیفیت حداکثری نیز مهیا باشد تا نتایج حاصل از اعمال جراحی، با رضایت کامل همراه باشد. به عنوان مثال انواع ست های جراحی برای انجام جراحی ها بر روی بافت های نرم، استخوان ها و بافت های عصبی در بیمارستان وجود دارد و همچنین برای اطمینان از صحت کارگذاری ایمپلنت ها امکان رادیوگرافی حین عمل در اتاق جراحی وجود دارد.

امکانات بیهوشی نیز در این بخش در بالاترین استانداردها فراهم شده که از آن ها می توان به ماشین بیهوشی استنشاقی، دستگاه های مونیتور قلب، فشار خون، پالس اکسیمتری، کپنوگرافی و آنالیز گازهای بیهوشی اشاره داشت. زمانی که امکانات ذکر شده در دستان توانمند یک متخصص زبده قرار داشته باشند می توان مطمئن بود، انجام پرریسک ترین بیهوشی ها نیز با حداقل خطر مقدور است.

اتاق عمل بیمارستان مرکزی، جایی است که تاکنون بیماران صعب العلاج گوناگونی را که از همه جا ناامید بوده اند به خود دیده است. بیمارانی که با پشت سر گذاشتن جراحی هایی که بعضا تاکنون در کشور سابقه ای برای آن ها نبوده است، مجددا سلامت خود را بازیافته و به آغوش گرم خانواده خود بازگشته اند.

ما در این بخش از کمک متخصصان جراحی و بیهوشی که سال هاست در این زمینه فعالیت دارند بهره می بریم و تمامی جراحی های روتین بر روی حیوانات خانگی را انجام می دهیم که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جراحی های بافت نرم:
-عقیم سازی و نهان بیضه ای
-اصلاح شکاف کام
-پارگی دیافراگم
-سزارین
-جراحی های پلک چشم
-جراحی GDV
– خارج سازی اجسام خارجی از دستگاه گوارش
-جراحی های کبد و کلیه
-جراحی های قفسه سینه و ریه
-جراحی خارج سازی لخته از شریان های اصلی
-جراحی های سرطان
-جراحی های ترمیمی ناشی از سوختگی و اسیدپاشی
-پیوند پوست

جراحی های بافت سخت (ارتوپدی):
-ترمیم شکستگی ها
-اصلاح دررفتگی کشکک
-آرتروپلاستی استخوان ران
-اصلاح پارگی رباط صلیبی

جراحی های اعصاب:
-جراحی های دیسک
-تومورهای شبکه بازویی
-تومورهای نخاع
-تومورهای مغز
-شکستگی و دررفتگی مهره

همانطور که می دانید همه چیز یک بیمار جراحی شده در اتاق عمل خاتمه نمی یابد از این رو ما پس از جراحی، با فراهم نمودن کلیه امکانات لازم و آموزش موارد مورد نیاز پس از ترخیص به شما، تا بازیابی سلامت کامل دلبندتان در کنار شما خواهیم بود.

ویدئوهای بخش

سوالات متداول

آیا نیاز است بعد از جراحی حیوان من بستری شود؟
عموما بیمارانی که تحت یک جراحی بزرگ قرار گرفته اند میبایست حداقل یک شب در بیمارستان بستری شوند. این امر به ما اجازه میدهد تا به دقت شرایط بیمار را تحت نظارت داشته باشیم و از خطرات احتمالی پیشگیری نماییم. همچنین طی این مدت میتوان مدیریت درد بهتری برای بیمار انجام داد زیرا اصولا تجویز برخی از داروهای ضد درد تنها در مراکز درمانی مجازند.
آیا من میتوانم بلافاصله بعد از جراحی حیوانم را ببینم؟
ما اضطراب و نگرانی شما بابت جراحی دلبندتان را درک میکنیم. ما تلاش داریم حیوان جراحی شده در کوتاه ترین زمان به آرام ترین شکل ممکن از بیهوشی خارج شود. گاهی اوقات ملاقات سریع بعد از جراحی میتواند مانع دسترسی به شرایط ذکر شده گردد. ما همواره پس از به هوش آمدن بیمار و پیش از انتقال آن به بخش بستری یا مراقبت های ویژه شرایطی را برای دیدار شما با دلبندتان فراهم خواهیم کرد.
چه اقداماتی را می باید پس از ترخیص حیوانم در منزل انجام دهم؟
کلیه توضیحات لازم را برای پشت سر گذاشتن دوران نقاهت در منزل توسط دکتر معالج و پرستاران بیمارستان به شما توضیح داده خواهد شد. همچنین شما میتوانید هر سوالی در این ارتباط را به صورت تلفنی از بیمارستان بپرسید.
جراحی حیوان من چقدر طول میکشد؟
بسته به نوع حیوان و نوع جراحی طول مدت جراحی متفاوت است.
منظور از اعمال محدودیت حرکتی بعد از جراحی برای حیوانم چیست؟
محدودیت حرکتی مد نظر ما پرهیز از دویدن-پریدن و بالا و پایین رفتن ار پله است. همچنین بازی با سایر حیوانات و کودکان نیز در این زمان میتواند خطرناک و آسیب زننده باشد لذا باید انجام نپذیرد.
آیا ضرورت دارد برای کشیدن بخیه ها به بیمارستان بیاییم یا دکتر دیگری میتواند اینکار را انجام دهد؟
جهت راحتی شما میتوان این کار را انجام داد ما باید بدانید ترجیح جراح شما این است که بخیه ها را شخصا ببیند و سپس بکشد زیرا این زمان فرصت مناسبی است که یک بار دیگر شما را دیده و مشکلات احتمالی را بررسی نماید.
آیا نیاز است بر روی خط بخیه چیزی قرار دهم؟
به طور طبیعی التیام پوست به خودی خو سریع است و نیازی به استفاده از پماد یا کرم خاصی نیست. در موارد خاص و به تشخیص دکتر معالج ممکن است توصیه شود از داروهای خاصی استفاده شود.
اولین زمانی که بعد از جراحی میتوانم حیوانم را به حمام ببرم کی است؟
در حالتی که حیوان پانسمان یا بانداژ نداشته باشد پس از کشیدن بخیه ها میتوان آن را به حمام برد اما در صورتی که پانسمان یا بانداژ داشته باشد باید تا زمانی که آن ها را خارج نکرده اید حیوان را به حمام نبرید.
بعد از جراحی چه غذایی باید به حیوانم بدهم؟
معمولا توصیه ما استفاده از غذاهای پته است. اما در صورتی که بر اساس نوع جراحی نیاز به غذای ویژه ای باشد به شما در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد. به طور کلی به خصوص پس از جراحی های ارتوپدی نیاز است جهت جلوگیری از افزایش وزن بیمار حدود 20 درصد از غذای روزانه را کاهش دهید.
چنانچه بانداژ حیوانم خیس و مرطوب شود باید چه کاری انجام دهم؟
به هر دلیلی که بانداژ خیس شود میبایست بلافاصله تعویض گردد. در صورتی که امکان رساندن بیمار به بیمارستان در زمان کوتاه وجود ندارد بهتر است بانداژ را خودتان خارج نمایید.