تماس تلفنی با بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران
انتخاب زبان :
Phone call to the Central Veterinary Hospital
Select language
Central Veterinary Hospital of Tehran

برای انجام خدمات دندانپزشکی نگران بیهوش شدن حیوان باشیم؟

بروز رسانی 29, اسفند 1402
فهرست مطالب
بروز رسانی 29, اسفند 1402
پخش ویدیو

برای انجام خدمات دندانپزشکی نگران بیهوش شدن حیوان باشیم؟

حیوانات گاهی برای انجام خدمات پزشکی بیهوش می‌شوند. یکی از موارد بیهوشی هنگام جرم‌گیری دندان است. آیا باید نگران این موضوع باشیم؟ توجه به چه مواردی باعث می‌شود بیهوش شدن حیوان خطری برای آنها نداشته باشد؟ قبل و بعد از بیهوشی چه اقداماتی انجام دهیم؟ در این مقاله به سوالات مهمی دررابطه‌با فرایند بیهوشی حیوانات پاسخ می‌دهیم. با ما بمانید!

انجام خدمات دندانپزشکی برای حیوانات خانگی سگ و گربه
انجام خدمات دندانپزشکی برای حیوانات خانگی سگ و گربه

اهمیت جرم‌ گیری دندان‌ های‌ حیوانات خانگی

تشکیل پلاک و سنگ دندان باعث بروز عفونت‌ها و بیماری‌های دهان و لثه در حیوانات می‌شود. این عفونت‌ها در صورت عدم درمان مناسب می‌تواند به مشکلات جدی‌تری مانند التهاب لثه و تخریب بافت‌های دهان منجر شود. علاوه بر این موضوع، عفونت‌های دندانی می‌توانند به بخش‌های دیگر بدن حیوانات منتقل شوند و مشکلات جدی‌تری برای آنها ایجاد کنند.

سلامت دندان‌ها نه‌تنها بر سلامت دهان و لثه تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر سلامت عمومی حیوان تأثیر بگذارد. عدم توجه به عفونت‌های دهان و مشکلات دندانی منجر به کاهش عملکرد سیستم ایمنی، تنش روانی، کمبود تغذیه و کاهش کیفیت زندگی حیوان می‌شود.

خدمات دندانپزشکی و بیهوشی حیوانات

برای انجام خدمات دندانپزشکی مانند جرم‌گیری یا کشیدن دندان، حیوان بیهوش می‌شود. به همین خاطر خیلی از صاحبان پت از این موضوع نگران هستند. تا چند سال پیش بیهوش کردن حیوان برای انجام هر گونه خدمات پزشکی ممکن بود مشکلاتی به دنبال داشته باشد؛ اما امروزه با توجه به ابزارهای پیشرفته، داروهای تولید شده و البته حضور متخصصین بیهوشی نباید برای بیهوش شدن حیوانات دغدغه داشته باشیم. سلامت دهان و دندان حیوانات اهمیت بسیار زیادی دارد و بیهوش شدن حیوان برای انجام درمان‌های دندانپزشکی مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند.

جرم‌ گیری دندان‌ های‌ حیوانات خانگی
جرم‌ گیری دندان‌ های‌ حیوانات خانگی

مدت‌زمان بیهوشی برای جرم‌گیری دندان چقدر است؟

مدت‌زمان بیهوشی برای جرم‌گیری دندان بستگی به تعداد دندان‌ها، سطح جرم‌گیری و وضعیت سلامتی عمومی حیوان دارد؛ بنابراین مدت‌زمان دقیق بیهوشی برای هر حیوانی می‌تواند متفاوت باشد. در مواردی که جرم‌گیری دندان بدون نیاز به عمل جراحی باشد، مدت‌زمان بیهوشی نسبتاً کوتاه است. پس از اتمام جرم‌گیری، تأثیر بیهوشی کاهش می‌یابد. بااین‌حال، برای تعیین دقیق مدت‌زمان بیهوشی در جرم‌گیری دندان، بهتر است با دندانپزشک حیوان خود صحبت کنید. پزشک می‌تواند بر اساس شرایط خاص حیوان خانگی شما و نیازهای درمانی، مدت‌زمان بیهوشی را تعیین کند.

آیا متخصص بیهوشی حیوانات داریم؟

بله. متخصصان بیهوشی حیوانات دانش و تجربه‌ زیادی در زمینه کاری خود دارند. تیم هوشبری با استفاده از داروها، تجهیزات و فنون مختلف، بیهوشی را برای انجام جراحی‌های مختلف، روش‌های تشخیصی و درمانی و همچنین برای رفع ترس و اضطراب حیوانات انجام می‌‌دهند. متخصصان بیهوشی، روند بیهوش شدن حیوان را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند. اگر حیوان شما برای انجام هرگونه فعالیت پزشکی باید بیهوش شود، بهتر است مرکز دامپزشکی تخصصی انتخاب کنید که در کنار تیم‌های دامپزشکی، متخصصین بیهوشی نیز حضور داشته باشند.

خدمات دندانپزشکی و بیهوشی حیوانات
خدمات دندانپزشکی و بیهوشی حیوانات

انجام چه آزمایشاتی قبل از بیهوشی لازم است؟

آزمایشاتی که ممکن است قبل از بیهوشی برای حیوان خانگی شما لازم باشد، معمولاً به وضعیت سلامتی عمومی حیوان و نیازهای خاص آن بستگی دارد. به‌طورکلی برای بیهوش کردن حیوانات، دامپزشک از شما می‌خواهد آزمایش‌های زیر را انجام دهید:

  • آزمایش خون
  • آزمایش ادرار
  • آزمایشات قلبی

نکات مهم قبل از بیهوشی حیوانات خانگی

برای انجام جرم‌گیری دندان یا هر اقدام پزشکی گاهی مجبور می‌شویم حیوان را بیهوش کنیم. قبل از بیهوش کردن حیوان لازم است به نکات زیر توجه داشته باشیم:

· مشاوره با دامپزشک

قبل از اقدام به بیهوشی حیوان خانگی‌تان، حتماً با دامپزشک مشورت کنید. پزشک می‌تواند شما را در مورد روش‌ها، مزایا و معایب بیهوشی راهنمایی کند.

· نیازمندی‌های پیش از بیهوشی

در روز قبل از بیهوشی، دامپزشک ممکن است در مورد کارهای خاصی که قبل از بیهوشی حیوان باید انجام دهید، با شما صحبت کند. حتماً دستورالعمل‌های دقیق دامپزشک را  رعایت کنید. به‌عنوان‌مثال ممکن است دامپزشک از شما بخواهد به تغذیه حیوان قبل از بیهوشی توجه داشته باشید و از مصرف بعضی مواد غذایی خودداری کنید.

اگر دامپزشک معین کرده است حیوان خانگی باید هنگام بیهوشی گرسنه باشد، حتما از شب قبل از بیهوشی طبق راهنمایی دامپزشک عمل کنید. رعایت این موارد به‌خاطر جلوگیری از عوارض بعد از بیهوشی یا کاهش خطر عمل برای حیوان است.

· مراقبت پس از بیهوشی

بیهوشی ممکن است روی حیوان خانگی‌تان تأثیر بگذارد و نیاز به مراقبت‌های بعد از بیهوشی داشته باشد. این موضوع برای هر حیوانی متفاوت است؛ بنابراین از دامپزشک خود بخواهید توضیحات کاملی به شما بدهد.

مرکز دامپزشکی تخصصی برای حیوان خانگی
مرکز دامپزشکی تخصصی برای حیوان خانگی

چگونه می‌توان مرکز دامپزشکی تخصصی برای حیوان خانگی پیدا کنیم؟

مرکزی که برای درمان مشکلات حیوانات خانگی انتخاب می‌کنیم باید مجهز به آخرین امکانات پزشکی باشد. علاوه بر این موضوع حضور تیم بیهوشی بیمارستان می‌تواند هر استرسی را از ما دور کند. بیمارستان مرکزی تهران در این زمینه انتخاب مناسبی برای درمان بیماری‌های حیوانات است. برای پیداکردن مرکز دامپزشکی تخصصی به روش‌های زیر عمل کنید:

· مشاوره با دامپزشک

اولین گام مشاوره با دامپزشک شخصی است. دامپزشکان با امکانات بیمارستان‌ها آشنا هستند و بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

· وب‌سایت‌های مراکز درمانی

بسیاری از مراکز دامپزشکی تخصصی، وب‌سایت رسمی دارند. با مراجعه به وب‌سایت این مراکز می‌‌توانید اطلاعات کاملی در مورد خدمات، تخصص‌ها و امکانات مجموعه به دست آورید.

· مشاوره با دوستان و آشنایان

سوال کردن از دوستان، خانواده و آشنایانی که خودشان حیوان خانگی دارند، به شما کمک می‌کند تا مراکز دامپزشکی تخصصی معتبری را پیدا کنید. بهره‌گیری از تجربه دیگران راه مناسب دیگری است که باعث می‌شود با اطمینان بیشتری به مرکز درمانی مراجعه کنید.

سخن پایانی

گاهی برای انجام خدمات پزشکی راهی جز بیهوش کردن حیوان نداریم. در خیلی از مواقع بیهوش کردن حیوان مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند. حضور تیم هوشبری نیز کمک می‌کند تا شما برای بیهوش شدن حیوان خود آسوده‌خاطر باشید. همواره برای انجام هرگونه خدمات پزشکی به امکانات و تجهیزات بیمارستان توجه داشته باشید. بیمارستان دامپزشکی مرکزی با داشتن کادر درمانی متخصص و بهره‌گیری از آخرین تجهیزات و امکانات، برای انجام خدمات درمانی انتخاب مناسبی است.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *