تماس تلفنی با بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران
انتخاب زبان :
Phone call to the Central Veterinary Hospital
Select language
Central Veterinary Hospital of Tehran

بخش بستری و پانسیون بیمارستان دامپزشکی مرکزی

بیمارستان دامپزشکی مرکزی

یکی از اساسی ترین بخش های هر مرکز درمانی دامپزشکی بخش بستری آن می باشد. زیرا حتی اگر تشخیص یک بیماری و یا جراحی یک بیمار به بهترین نحو انجام پذیرفته باشد ولی امور درمانی بعد از آن که عمدتا در بخش بستری انجام می پذیرد، به صورت مناسب نباشد، نتیجه قابل انتظار از درمان حاصل می شود. از این رو در بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران توجه ویژه ای به این بخش گردیده است به نحوی که یک دامپزشک مجرب، مسئول بخش بستری است و روزانه تک تک بیماران بررسی و در صورت وجود هر گونه مورد غیر عادی، دامپزشک معالج را از شرایط بیمار آگاه نموده و نسبت به اجرای احتمالی تغییر در برنامه درمانی اقدام می نماید. همچنین ایشان مسئولیت تدوین و اجرای برنامه های بهداشتی و ضدعفونی اتاق ها و قفس های بستری را عهدار می باشند.
بستری و پانسیون بیمارستان دامپزشکی
بخش بستری و پانسیون بیمارستان دامپزشکی مرکزی

بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران

دکتر مسئول بخش بستری با توجه به نوع بیماری و نوع حیوان تعیین می نماید که این حیوان در کدام بخش بستری شود و چه تغذیه ای داشته باشد. در مورد کلیه حیواناتی هم که قرار است در بیمارستان بستری شوند، جهت پیشگیری از بیماری های قابل انتقال، کیت گذاری انجام می پذیرد. در زمانی که دکتر بستری نگران انتقال بیماری به بیمار بستری شده باشد ممکن است صلاح بداند از تزریق داروهایی نظیر تقویت کننده ی سیستم ایمنی و یا واکسن یا داروهای ضد انگل استفاده نماید.

بیماران بستری در بیمارستان ما چنانچه منع یا ناتوانی برای راه رفتن نداشته باشند روزانه 2 تا 3 بار برای پیاده روی و هواخوری به حیاط بیمارستان منتقل می شوند و دفع ادرار و مدفوع خود را در این زمان انجام میدهند.
سیستم تهویه این بخش بسیار قوی و شرایط دمایی آن تحت کنترل است و روزانه چک می شود. در صورتی که بیمار خاصی نیاز به بالا بردن یا پایین آوردن داشته باشد به صورت انفرادی اقدامات مورد نیاز برایش انجام پذیرد.
یکی از امکانات منحصر به فرد این بخش که توسط دامپزشکان بیمارستان طراحی و ساخته شده است، بخش مراقبت های ویژه یا ICU  است که با توجه به احساس نیاز جهت تثبیت شرایط فیزیولوژیک بیماران پیچیده در بیمارستان مرکزی انجام پذیرفت. این بخش امکان تنظیم دما، رطوبت، اکسیژن و دارودهی به صورت استنشاقی را برای هر بیمار بستری مهیا کرده است و معمولا کلیه بیماران جراحی شده، قبل از به هوش آمدن کامل به این بخش منتقل می شوند.

ویدئوهای بخش

هیچ ویدئویی وجود نداره

سوالات متداول

آیا نیاز است بعد از جراحی حیوان من بستری شود؟
عموما بیمارانی که تحت یک جراحی بزرگ قرار گرفته اند میبایست حداقل یک شب در بیمارستان بستری شوند. این امر به ما اجازه میدهد تا به دقت شرایط بیمار را تحت نظارت داشته باشیم و از خطرات احتمالی پیشگیری نماییم. همچنین طی این مدت میتوان مدیریت درد بهتری برای بیمار انجام داد زیرا اصولا تجویز برخی از داروهای ضد درد تنها در مراکز درمانی مجازند.
آیا من میتوانم بلافاصله بعد از جراحی حیوانم را ببینم؟
ما اضطراب و نگرانی شما بابت جراحی دلبندتان را درک میکنیم. ما تلاش داریم حیوان جراحی شده در کوتاه ترین زمان به آرام ترین شکل ممکن از بیهوشی خارج شود. گاهی اوقات ملاقات سریع بعد از جراحی میتواند مانع دسترسی به شرایط ذکر شده گردد. ما همواره پس از به هوش آمدن بیمار و پیش از انتقال آن به بخش بستری یا مراقبت های ویژه شرایطی را برای دیدار شما با دلبندتان فراهم خواهیم کرد.
چه اقداماتی را می باید پس از ترخیص حیوانم در منزل انجام دهم؟
کلیه توضیحات لازم را برای پشت سر گذاشتن دوران نقاهت در منزل توسط دکتر معالج و پرستاران بیمارستان به شما توضیح داده خواهد شد. همچنین شما میتوانید هر سوالی در این ارتباط را به صورت تلفنی از بیمارستان بپرسید.
جراحی حیوان من چقدر طول میکشد؟
بسته به نوع حیوان و نوع جراحی طول مدت جراحی متفاوت است.
منظور از اعمال محدودیت حرکتی بعد از جراحی برای حیوانم چیست؟
محدودیت حرکتی مد نظر ما پرهیز از دویدن-پریدن و لالا و پایین رفتن ار پله است. همچنین بازی با سایر حیوانات و کودکان نیز در این زمان میتواند خطرناک و آسیب زننده باشد لذا باید انجام نپذیرد.
آیا ضرورت دارد برای کشیدن بخیه ها به بیمارستان بیاییم یا دکتر دیگری میتواند اینکار را انجام دهد؟
جهت راحتی شما میتوان این کار را انجام داد ما باید بدانید ترجیح جراح شما این است که بخیه ها را شخصا ببیند و سپس بکشد زیرا این زمان فرصت مناسبی است که یک بار دیگر شما را دیده و مشکلات احتمالی را بررسی نماید.
آیا نیاز است بر روی خط بخیه چیزی قرار دهم؟
به طور طبیعی التیام پوست به خودی خو سریع است و نیازی به استفاده از پماد یا کرم خاصی نیست. در موارد خاص و به تشخیص دکتر معالج ممکن است توصیه شود از داروهای خاصی استفاده شود.
اولین زمانی که بعد از جراحی میتوانم حیوانم را به حمام ببرم کی است؟
در حالتی که حیوان پانسمان یا بانداژ نداشته باشد پس از کشیدن بخیه ها میتوان آن را به حمام برد اما در صورتی که پانسمان یا بانداژ داشته باشد باید تا زمانی که آن ها را خارج نکرده اید حیوان را به حمام نبرید.
بعد از جراحی چه غذایی باید به حیوانم بدهم؟
معمولا توصیه ما استفاده از غذاهای پته است. اما در صورتی که بر اساس نوع جراحی نیاز به غذای ویژه ای باشد به شما در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد. به طور کلی به خصوص پس از جراحی های ارتوپدی نیاز است جهت جلوگیری از افزایش وزن بیمار حدود 20 درصد از غذای روزانه را کاهش دهید.
چنانچه بانداژ حیوانم خیس و مرطوب شود باید چه کاری انجام دهم؟
به هر دلیلی که بانداژ خیس شود میبایست بلافاصله تعویض گردد. در صورتی که امکان رساندن بیمار به بیمارستان در زمان کوتاه وجود ندارد بهتر است بانداژ را خودتان خارج نمایید.