تماس تلفنی با بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران
انتخاب زبان :
Phone call to the Central Veterinary Hospital
Select language
Central Veterinary Hospital of Tehran

همراهی سرپرست در طول درمان حیوانات خانگی

بروز رسانی 30, مهر 1403
فهرست مطالب
بروز رسانی 30, مهر 1403
پخش ویدیو

همراهی سرپرست در طول درمان حیوان خانگی، یکی از سوالات پرتکرار اکثر صاحبان حیوانات خانگی است که می‌خواهند بدانند آیا دامپزشکان به حضور صاحب حیوان خانگی در طول درمان سگ و گربه نیاز دارند یا خیر؟ زیرا برخی از آن‌ها فکر می‌کنند اگر در کنار دامپزشک حضور داشته باشند می‌توانند برای انجام کارهای درمانی و معاینات سگ و گربه به آن‌ها کمک کنند. با توجه به این که اکثر حیوانات خانگی در مواجه به افراد غریبه واکنش‌های مختلفی را از خود نشان می‌دهند، برای همین دانستن این سوال که آیا حضور آن‌ها در کنار دامپزشکان برای درمان پت خانگی آن‌ها کمک می‌کند، بسیار ضروری است.

همراهی سرپرست در طول درمان حیوان خانگی در کجا ضروری است؟

حیوانات خانگی معمولا در کنار افراد غریبه به خصوص کادر درمان و دامپزشکان واکنش‌های مختلفی را از خود نشان می‌دهند و ممکن است در حضور آن‌ها ترسیده و معاینه دامپزشکان را سخت‌تر کنند.

معمولا همراهی سرپرست در طول درمان حیوانات خانگی بستگی به صلاحدید دامپزشک دارد و او تعیین می‌کند که شما در طول معاینه سگ و گربه خانگی در کنار آن‌ها باشید یا خیر.

در برخی مواقع لازم است شما به عنوان سرپرست حیوان خانگی به کادر درمان کمک کنید. به عنوان مثال در پروسه بی‌هوشی حیوانات خانگی لازم است شما همراهی نمایید؛ زیرا حیوانات پرخاشگر باید با کمک سرپرستشان برخی داروها تزریق یا خورانده شوند.

معمولا انتخاب بهترین روش بیهوشی در سگ و گربه توسط دامپزشک تعیین می‌شود و بعد از تزریق یا خوردن آن به کمک سرپرست حیوان خانگی عکس‌العمل خشنی را از آن مشاهده نمی‌کنند و سلامت تیم درمانگر نیز تهدید نمی‌شود.

بنابراین، همراهی سرپرست حیوان خانگی در این موقعیت‌ها در طول درمان آن لازم بوده و باید حضور داشته باشد. دامپزشکان معمولا از سرپرست حیوان خانگی درخواست می‌کنند تا با تیم درمانگر همراه بوده و درمان گربه و سگ خانگی خود را برای آن‌ها راحت‌تر و ایمن‌تر کنند.

برای پرسش و یا دیدن سوالات متداول به این صفحه مراجعه کنید بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران
سوالات متداول
همراهی با سگ در طول درمان
همراهی با سگ در طول درمان

در کجا همراهی سرپرست در طول درمان سگ و گربه خانگی ضروری نیست؟

در برخی مواقع حضور صاحبان حیوانات خانگی برای همراهی در درمان بیماری آن‌ها لازم و ضروری نیست. معمولا حضور آن‌ها در پروسه بعد از بی‌هوشی و جراحی حیوانات خانگی اختلالاتی را در کار تیم درمانگر ایجاد می‌کند. این افراد باید بدانند که حضور آن‌ها به دلیل نگرانی از سلامت پت خانگی‌شان تمرکز جراحان را به هم می‌زند. دقت کنید که در این حالت استرس و نگرانی سرپرست حیوان خانگی طبیعی است، ولی باید همکاری لازم را با دامپزشکان پت داشته باشد.

تیم جراحان حیوانات خانگی باید کار خود را در یک محیط خلوت، آرام، بدون استرس و غیره انجام دهند و باید روی کارهایی که در طول عمل انجام دهند، تمرکز لازم را داشته باشند. دقت کنید حضور شما در این موقع هیچ سودی برای آن‌ها نخواهد داشت؛ بنابراین در این حالت به عنوان صاحب سگ و گربه خانگی از اصرار و پافشاری بیهوده جهت حضور در کنار تیم جراحان دامپزشکان در اتاق عمل خودداری نمایید.

در این موقعیت بهتر است شما آرامش خود را حفظ کنید و به جای اصرار بیهوده به تیم جراحان دامپزشکی کمک کنید تا تمرکز حیاتی خود را روی پروسه عمل حفظ کنند؛ زیرا نتیجه عمل تاثیر زیادی روی بهبود سلامت گربه و سگ خانگی شما خواهد داشت. برای همین روی نکات لازم و مراقبت ‌های بعد از عمل جراحی حیوانات خانگی تمرکز کنید و به فکر نگهداری بعد از عمل جراحی باشید.

در این مواقع لازم است شما به جراحان دامپزشکی اطمینان دهید و این آرامش خاطر را برای آن‌ها فراهم کنید که با حضور آن‌ها هیچ نگرانی در مورد سلامت حیوانات خانگی خود ندارید. به خاطر داشته باشید که آرامش خاطر تیم جراحی دامپزشکی سلامت بیشتر پت ‌های خانگی شما را تضمین می‌کند.

بنابراین، لازم است در طی پروسه بی‌هوشی و اتاق جراحی در کنار دامپزشکان حضور نداشته باشید، با نگرانی پشت در اتاق عمل قدم نزنید، سوال مکرر در مورد وضعیت سلامت حیوان خانگی نپرسید و غیره؛ زیرا هیچ کدام آن‌ها کمکی به تیم جراحی نمی‌کنند. اطمینان داشته باشید که در این مراحل اگر لازم باشد تیم جراحی سگ و گربه خانگی با شما مشورت خواهند کرد و اطلاعات لازم را در مورد عمل جراحی به شما بیان خواهند نمود و در نهایت از وضعیت سلامت پت خانگی شما بعد از اتاق عمل آگاه خواهند کرد.

همراهی سرپرست با گربه در طول درمان
همراهی سرپرست با گربه در طول درمان

نکات لازم در طول درمان سگ و گربه خانگی

وقتی شما برای معاینه بالینی و درمان حیوانات خانگی خود به دامپزشکی مراجعه می‌کنید. بهتر است نکاتی را در آن جا رعایت کنید تا تیم دامپزشکان را برای درمان بهتر و آسان‌تر پت‌های خانگی خود کمک کنید. این نکات را در ادامه برای شما عنوان می‌کنیم:

  • معاینه بالینی گربه و سگ خانگی می‌تواند برای آن‌ها استرس‌زا باشد. برای همین به هنگام مراجعه به بیمارستان دامپزشکی عروسک، پتو یا هر چیز مورد علاقه حیوان خانگی خود را به همراه ببرید.
  • تمام داروهایی که پت‌های خانگی شما مصرف می‌کنند، به همراه دوز مصرفی را به دامپزشک نشان دهید.
  • عادت‌ های غذایی حیوان خانگی خود را بدانید و آن را برای درمان بهتر در طول معاینه بالینی به دامپزشک بیان کنید.
  • از توصیه‌های پزشکی دامپزشک خود یادداشت‌برداری کنید یا در صورت لزوم با اجازه آن‌ها فیلم بگیرید یا صدای دکتر خود را ضبط کنید تا توصیه‌های آن‌ها را به خوبی انجام دهید.
  • تمام کارت‌های معاینات پزشکی گربه و سگ خانگی خود را مانند کارت واکسیناسیون به همراه ببرید.
  • برای تشخیص درست بیماری توسط دامپزشک با او صادق باشید و هر چیز لازم را به او بیان کنید.
  • قبل از مراجعه به مراکز درمانی دامپزشکی نوبت رزرو کنید تا در داخل بیمارستان معطل نشوید.
  • سعی کنید حیوانات خود را با قلاده به بیمارستان دامپزشکی بیاورید. اگر حیوان شما پرخاشگر باشد به او پوزه‌بند ببندید.
  • قبل از مراجعه به دامپزشکی از تیم درمان سوال کنید که حیوان خانگی شما به صورت ناشتا بیاید یا قبل از مراجعه می‌تواند غذایی میل کند.
  • از دامپزشک خود سوال کنید که آیا قبل از مراجعه اقدام به حمام کردن حیوان خانگی بکنید یا خیر.

نتیجه‌گیری

همراهی سرپرست در طول درمان حیوانات خانگی بستگی به نظر و درخواست تیم درمانگر پت‌های خانگی دارد. آن‌ها در صورت لزوم از شما برای معاینه و درمان پت خانگی کمک خواهند گرفت. به عنوان مثال در خوردن دارو برای سگ و گربه خانگی به کمک سرپرست حیوان نیاز دارند؛ اما در اتاق عمل نیازی به حضور آن‌ها ندارند. لذا شما در این موقعیت همکاری لازم را با آن‌ها داشته باشید و با فراهم کردن تمرکز و اطمینان خاطر به آن‌ها در درمان پت‌هایی خانگی خود کمک کنید.

اگر سگ‌ها و گربه‌های خانگی شما به معاینه بالینی و درمان نیاز داشته باشند می‌توانید به بیمارستان دامپزشکی مرکزی مراجعه کنید و در آن جا با استفاده از مشاوره و راهنمایی‌های کادر درمان با تجربه و متخصص، درمان‌های لازم را دریافت نمایید.

برای تماس تلفنی با بیمارستان روی شماره کلیک کنید. بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران
تماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *