سلام وقت بخیر عروس هلندی من به گفته فروشنده 6 ماهه نر هستش الان بعد از دو هفته و چن روز که آوردمش خونه از روی دست غذا میخوره و روی دست میشینه ولی هنوز از انگشت میترسه و سعی میکنه گاز بگیره و بیشتر با غذا روی دست میمونه بدون غذا سریع میاد پایین و موقع غذا خوردن از ظرف غذاش هم میزاره با انگشت نوازشش کنیم بعد از یک هفته به توصیه یک فردی با دستکش سعی کردم با غذا از قفس بیارمش بیرون و دستم رو خونی کرد ولی بعد از نوازش دوباره بردمش تو قفس و بعد از اون هم کاملا حالش خوب هست و به همه اعضای خانواده عادت کرده من با یک ترانه کودکانه به اون غذا میدم و اون آوا های نا مفهومی رو تکرار میکنه و کمی گردنش رو بالا پایین میکنه میشه گفت که تا حدودی دستی شده؟؟؟ اینکه برای تغذیه فقط ارزن رو خیلی دوست داره و میخوره و از میوه و میلورم تشویقی و غذای مخلوط دوری میکنه و نمیخوره اصلا (فقط ارزناشو جدا میکنه و میخوره) و اینکه بلغور جو رو هم الان میخوره و دوست داره ولی توجه کردم کلا از چیزای خیس خوشش نمیاد برای از قفس بیرون اوردنش نیاز به این هست که ببرمش دامپزشکی پر های پروازی رو کوتاه کنم؟؟ و اینکه یه انگشت نداره بعد از دو روز که اوردمش متوجه شدم ممنون میشم راهنماییم کنید


سلام وقت بخیر

پرنده شما تا حدودی دستی و رام شده ولی نیاز به پشتکار و پیگیری دارد، برای تغذیه علاوه بر ارزن و کتان از غذای پلت تجاری طوطی‌ها استفاده کنید، هر دو ماه یکبار توسط دامپزشک چکاپ شود.

یک امتیاز ثبت کنید
سلام و وقت بخیر من یه مرغ عشق دارم که خیلی بی حاله اوایل که آوردمش خونه کامل رام شده بود حتی رو دستم می‌نشست ... سلام وقت بخیر، وضعیت اشتها و غذای پرنده، همچنین مدفوع به چه صورت می باشد؟ آیا پرنده لاغر هم شده؟
سلام خسته نباشید من یدونه جوخه عروس هلندی تقریبا 20روزه دارم غذا دادنی چینه دانش باهوا پر میشه الان هم که خوابه ... سلام وقت بخیر، احتمالا پرنده دچار ابتلا به اتصاع پیش معده می‌باشد و باید توسط دامپزشک معاینه شود.
من کاسکو مولد دارم جفتگیری داره شکمش ماده باد داره ولی تخم نمیکنه. ؟؟؟ سلام وقت بخیر فعلا صبور باشید احتمالا پوسته آهکی روی تخم کامل تشکیل نشده که قابل لمس نیست.
سلام جوجه عروس هلندیم‌رو تازه از مولد جدا کردم اما هرکار میکنم سرلاک نمیخوره فقط ۹ روزشه نمیدونم گرسنه نیست ... سلام وقت بخیر، اگر والدین جوجه را تغذیه نکنند شما مجاز به جدا سازی هستید. بهرحال در شرایط کنونی اجبارا باید ...
مشاهده همه سوالات