تماس تلفنی با بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران
انتخاب زبان :
Phone call to the Central Veterinary Hospital
Select language
Central Veterinary Hospital of Tehran

بخش ارتز و پروتز بیمارستان دامپزشکی

بیمارستان دامپزشکی مرکزی

حیوانات نیز مانند انسان ها ممکن است دچار نقص عضوهای مادرزادی یا اکتسابی شوند. همانگونه که در انسان، با استفاده از اروتز، پروتز و اندام های مصنوعی به مددجو کمک رسانی می شود تا به زندگی طبیعی خود بازگردد، در حیوانات نیز با پیشرفت علم دانش این شاخه گسترش یافته و امروزه با تولید انواع وسایل، سعی در ارتقا سطح کیفی زندگی حیوان معلول می شود.
بخش ارتز و پروتز بیمارستان دامپزشکی

بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران

بیمارستان مرکزی اولین بیمارستان دامپزشکی کشور است که با بهره گیری از یک نیروی دامپزشک با تحصیلات توانبخشی اقدام به ساخت و ارائه انواع پروتزها، اروتزها، ویلچر و اندام مصنوعی برای بیماران معلول می نماید. این وسایل در بسیاری موارد پیش یا پس از جراحی کاربرد دارند که از آنها می توان به زانوبند ها و مچ بندهای طبی، بریس های کمکی برای اصلاح و مشکلات مادرزادی بریس های مخصوص کشکک و رباط صلیبی اشاره و… اشاره نمود.

بیماران نیازمند به این خدمات می توانند مستقیما به این بخش مراجعه و یا توسط دکتر معالج خود، جهت دریافت خدمات به این بخش ارجاع گردند.

ویدئوهای بخش

هیچ ویدئویی وجود نداره

سوالات متداول

آیا ارتز می‌تواند کارایی یک فعالیت را بهبود بخشد؟
ارتزها و پروتزها بسته به نیاز بیمار می‌توانند از پیش ساخته باشند یا سفارشی ساخته شوند. فیزیوتراپیست متخصص پس از معاینه بیمار و بررسی دقیق شرایط او ارتز مناسب را تجویز خواهد نمود. بسیاری از بیماران می‌توانند از ارتزهای آماده استفاده کنند که اغلب می‌توان آن را متناسب با اندازه مناسب بیمار تنظیم کرد. پروتز‌ها و ارتزهای آماده اغلب در اندازه‌های کوچک، متوسط ​​و بزرگ موجود هستند.
ارتز چیست؟
ارتزها تجهیزاتی هستند که با هدف بهبود عملکرد بیومکانیکی، تشویق به تراز مناسب مفصل یا محافظت از اندام‌ها و متناسب با نیاز بیماران طراحی می‌شوند.
پروتز چیست؟
پروتزها تجهیزاتی هستند که برای جایگزینی اندام‌ها، جایگزینی مفاصل زانو، مچ، آرنج و مفاصل انگشتان دست مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تفاوت پروتز و ارتز چیست؟
ارتزها به صورت موقت استفاده می‌شوند در حالی که پروتزها دائمی هستند، ارتزها برای بهبود عملکرد اندام‌ها استفاده می‌شوند در حالی که پروتزها جایگزین اندام از دست رفته هستند.